Ozgur Dusunce published by sacked journalists hits newsstands

The first issue of the daily hit newsstands with the headline “This is not the country I dreamed of,” featuring an interview with Hikmet Sami Turk, a law professor and former member of the Cabinet, who speaks of the undermined principles of democracy in Turkey under the rule of the Justice and Development Party (AK Party).

Veteran journalists and columnists Nazlı Ilıcak, Tarık Toros, Yavuz Baydar, Ergun Babahan and Erhan Basyurt are contributing to Ozgur Dusunce with their articles.

The daily can also be accessed via www.ozgurdunce.net

In a dawn operation on Oct. 28, the İpek Media Group was seized and trustees were assigned to the management of the company. The police broke in by force to the group’s headquarters and the trustees took over the management of the Bugun and Millet dailies, the Bugun TV station and the Kanalturk TV and radio stations.

Over 80 journalists were dismissed from the İpek Media Group after the takeover.

The AK Party government has long been accused of trying to silence those who are critical of it in an attempt to cover up its wrongdoings. The seizing of one of Turkey’s few critical media groups came less than a week before the Nov. 1 snap election, in which the AK Party won back the parliamentary majority it lost in the June 7 election.

SOURCE: TODAY’S ZAMAN